شماره ۴۲۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
بهره‌برداري از ناوگان ریلی در فولاد هرمزگان 

مدیرکل راه‌آهن استان هرمزگان در آيين بهره‌برداري از ناوگان ريلي شرکت فولاد هرمزگان گفت: در اين شرکت درمورد خطوط ريلي اقدامات ارزنده‌اي انجام شده است و با اختیار داشتن یک لکوموتیو برای جابه‌جایی واگن‌های بارگیری در روی خطوط، می‌توان سرعت در انجام کار را افزایش داد.
مديركل راه‌آهن هرمزگان افزود: نگهداری از تأسیسات و زیرسازی‌های موجود نیاز به افراد متخصص و کارشناس دارد به‌خصوص در خطوط ریلی که خوشبختانه با همکاری راه‌آهن قطعا این امر محقق خواهد شد و در نتیجه این تعامل و همکاری می‌توانند به میزان قابل‌توجهی در وقت و هزینه‌ صرفه‌جویی کنند.
محمد پورفخري با اشاره به صدور مجوز حمل گفت: در ارتباط با صدور مجوز و ترخیص کالا گروه‌های گمرک، بنادر، راه‌آهن و همچنین منطقه ویژه می‌توان طی برگزاری نشست‌هایی این تعاملات را به نحو مطلوب انجام داد و در رابطه با این موضوع همه مشکلات قابل مرتفع شدن هستند و هیچ‌گونه دغدغه‌ای برای فولاد هرمزگان وجود ندارد.
وي با بيان تاکيدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با بهره‌گيري از حمل ریلی تصريح کرد: در بحث ریل بهتر است بخشی از بار جاده‌ای به ریل منتقل شود، به همین دلیل همه ما وظیفه داریم تلاش کنیم تا قسمت اعظم باری که از جاده حمل می‌شود را به راه‌آهن انتقال دهیم که. بر این اساس گمرک، اداره‌کل بنادر، منطقه ویژه اقتصادي خليج‌فارس، فولادسازها و راه‌آهن باید دست به دست هم دهند تا همه مشکلات در این زمینه مرتفع شود.
پورفخري اظهار داشت: درحال‌حاضر با همین وضع موجود توانايي بارگيري 50 واگن وجود دارد و وظایف اصلی راه‌آهن در رابطه با فولاد هرمزگان، معرفی کردن بخش واگن، کشنده، شرکت‌های نگهدارنده خطوط، تامین‌کننده مانور، پرکردن و تخلیه‌کردن واگن‌ها و تمامی امکاناتی که مربوط به خطوط ریلی است، می‌باشد.
مدیرکل راه‌آهن استان هرمزگان گفت: آینده فولاد هرمزگان روشن و اميدوارکننده است و محور توسعه صنعت فولاد در هرمزگان به‌خصوص با توجه به مجاورت با آب‌هاي آزاد از ظرفيت صادرات نيز برخوردار است.
وي افزود: يکي از مشکلات صنعت فولاد در زمینه شبکه ریلی و جاده‌ای برای انتقال مواد اولیه از معادن به کارخانه‌ها و ارسال محصول براي مشتري است که متاسفانه این مسأله به نوبه خود موجب بروز اخلال‌هایی در چرخه اقتصادي کشور مي‌شود.
محمد پورفخری، مدیرکل راه‌آهن هرمزگان اظهار داشت: این صنایع تاکنون به دنبال راهکارها و استراتژی‌های توسعه‌ای متناسب با شرایط روز بودند تا بتوانند نیازهای خود را تأمین کنند و قدرت رقابتی، ظرفیت تولید، سرعت تحول، ارزش افزوده، اشتغال و بهره‌وری را افزایش دهند و در مقایسه با فولادسازان منطقه و جهان، قدرت رقابتی و جایگاه و رتبه فولادسازی ایران را ارتقا بخشند که بخشي از این امر با همکاری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تحقق مي‌يابد.
همچنين مرضيه حميدي، مدیر برنامه‌ریزی و کنترل تولید و حمل فولاد هرمزگان اظهار داشت: با توجه به برنامه تدوين شده جهت حمل ريلي محصولات به مقاصد مشتريان، تعداد 8 واگن معادل 456 تن با حضور مدیر محترم کل راه‌آهن استان و نماینده محترم گمرک منطقه ویژه اقتصادي خليج‌فارس از طریق راه‌آهن ارسال شد.
وي افزود: ظرفیت روزانه ارسال محصول از طريق حمل ریلی فولاد هرمزگان به مشتريان دو قطار 40 واگني معادل 5500 تن است. همچنین مانور قطارها در انبار تختال به صورت قطارهای 10واگنی بوده و ظرفیت پارک واگن در شانتينگ يارد فولاد هرمزگان 5 قطار 40 واگني است. 
وي گفت: تاکنون 252 واگن معادل 13 هزار و 938 تن محصول از طريق ريل براي مشتريان به مقصد اصفهان و قزوین ارسال شده است.
مدير برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصول شرکت فولاد هرمزگان، کاهش هزينه حمل مشتريان، ایمنی حمل، افزايش ظرفيت ارسال به مشتريان، صرفه‌جويي در مصرف سوخت و کاهش ترافيک و حوادث جاده‌اي را ازجمله مزاياي حمل ریلی عنوان کرد.
وي افزود: ظرفیت هر واگن معادل 3 دستگاه کامیون بوده که برای دو قطار 40 واگني در روز معادل 240 دستگاه کاميون است.
شرکت فولاد هرمزگان با توليد سالانه 5/1ميليون تن تختال، چهارمين کارخانه فولاد کشور است


تعداد بازدید :  261